1)wyznacz rozwartości pozostałych kątów
a)trojkata rownoramienego o kacie miedzy ramionami 40*.
b)trojkata rownoramienego o kacie przy podstawie 40*.
c)rownolegloboku o kacie ostrym 52*.
d)trapezu prostokatnego o kacie ostrym 69*.
2. obwod prostokata jest rowny 40cm. Jeden z bokow ma 7cm. Wyznacz dlugosc drugiego boku

2

Odpowiedzi

2010-03-01T22:15:47+01:00
A)trojkata rownoramienego o kacie miedzy ramionami 40*

180-40=140 i 14podzielic na 2= 70 stopni.

b)trojkata rownoramienego o kacie przy podstawie 40*.

konty przy podstawach trojkata rownoramiennego sa takie same wiec 2 razy 40= 80
180-80=100 stopni ten na gorze, a z boku 40 stopni

c)rownolegloboku o kacie ostrym 52*.

360-2razy52=256 256/2=127 stopni dwa katy i jeden kat 52 stopnie.

d)trapezu prostokatnego o kacie ostrym 69*.

90+69+x=180 wiec x= 21 stopni jeden kat

drugi kat 69 stopni

i dwa kolejne maja po 90 stopni.


2.obwod prostokata jest rowny 40cm. Jeden z bokow ma 7cm. Wyznacz dlugosc drugiego boku




obw=2a+2b=40
obw=2*7+2b=40
14+2b=40
2b=26 /2
b= 13. drugi bok ma dlugosc 13cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T22:20:04+01:00
Zad.1]
a]
18-40=140:2=70⁰
mają kąty przy podstawie
b]
18-2×40=180-80=100⁰ ma kat miedzy ramionami
c]
360-2×52=360-104=256:2=128
katy mają:52,52,128 i 128⁰
d]
360-2×90-69=360-180-69=111
katy mają:90,90,69 i 111⁰
zad.2]
a=7cm
b=?

2a+2b=40cm
2×7+2b=40
2b=40-14
2b=26
b=26:2
b=13cm= drugi bok