Twój kolega z Poznania wybiera się pociągiem do Krakowa. Może jechać krótszą trasą przez Wrocław i wtedy zapłaci za bilet normalny 48zł 12 gr. Może jechać dłuższą trasą przez Warszawę i wtedy zapłaci za bilet normalny z miejscówkami 115 zł. Pociąg przez Wrocław wyjeżdża o 8:40 i jest w Krakowie o 15:04. Pociąg przez Warszawę wyjeżdża o 7:10 i w Krakowie jest o 12:54.

1) O ile krócej trwa podróż dłuższą trasą ?
2) Ile Twojego kolegę kosztowałoby zaoszczędzenie 10 min czasu?

Proszę o jak najszybszą odpowiedź ! Z góry b. dziękuję ! :) :*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T22:21:10+01:00
Pociag przez wrocław pojedzie 6h 24 min
pociag przez warszawe 5 h 44 min
6.24-5.44 = 40 minut
odp podróz krótszą trasa trwa o 40 minut krócej

115-48.12=66.88tyle oszczedza jadac dłuzsza trasa

66.88:40=1.67 tyle oszczedza na minucie

1.67*10=16.70 tyle oszczedzi przez 10 minut
2010-03-02T01:35:01+01:00
1) O ile krócej trwa podróż
dłuższą trasą ?
12.54-7.10=5h 44min
15.04-8.40=6h 24min

6h 24min-5h 44min=40min
odp.jadąc dłuższą trasą zaoszczędzi 40 minut

2) Ile Twojego kolegę kosztowałoby zaoszczędzenie 10 min czasu?
115zł-48,2zł=66,88zł

40min:10min=4

66,88zł:4=16,72

odp.każde 10 minut kosztowałoby go 16,72zł