Odpowiedzi

2010-03-01T22:27:09+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
H2SO4 + 2NaCl---->Na2SO4 + 2HCl
mHCl=1u+35,5u=36,5u
ms=73g HCl
mr=ms+mw=73gHCl + 300g wody=373g roztworu

Cp=ms*100%/mr
Cp=73*100/373
Cp=19,57%
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T22:35:32+01:00
H2SO4 + 2 NaCl → Na2SO4 + 2 HCl
masa molowa HCl = 36,45 g/mol
masa substancji (HCl) to 2 mole więc:
ms = 2*36,45g = 72,9g
masa roztworu to masa substancji + masa rozpuszczalnika (tutaj wody) więc: mr = 72,9g + 300g = 372.9g

stężenie procentowe = (masa substancji / masa roztworu)*100%
więc:
Cp = ( 72,9g/372.9g)*100%
Cp = 19,55%
3 5 3