Podaj odpowiedzi w postaci wyrażeń algebraicznych :
a. zbroja rycerza waży 30 kg.Ile waży rycerz w zbroi?
b.jedno jajko kosztuje 0,35zł,Ile złotych kosztuje m jajek?
c.książka ma n kartek.Ile ma stron?
d.jedna róża kosztuje 4 zł , a wstążka kosztuje złotówkę . Ile złotych należy zapłacić za k róż przybranych wstążką?
e.Radek jest starszy od Ani o 9 lat. Ania ma y lat.Ile lat ma Radek?
f. W rezerwacie było n żubrów . Obecnie jest ich 2 razy mniej. Ile żubrów jest w rezerwacie?

Proszę o rozwiązanie daje 10 pkt

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T22:16:43+01:00
A) x+30kg
b) 0,35zł x m
c) 2n
d) 4k+1
e) y+9
f) n/2 lub 1/2 n
2010-03-01T22:17:55+01:00
A. x - waga rycerza
x+30 - waga rycerza w zbroi

b. m*0,35 - koszt za m jajek

c. n - ilość kartek
2n - ilość stron

d. 4k+1 - cena za k róż przybranych wstążką

e. y - wiek Ani
y+9 - wiek Radka

f. n - poprzednia ilość żubrów
n/2 - aktualna ilość żubrów
2010-03-01T22:33:26+01:00
A. x- waga rycerza bez zbroi
30- masa zbroi
y- masa rycerza w zbroi
y=x+30
b. 0,35- cana jednego jajka
m- ilośc jajek
y- cena m jajek
y=0,35*m
c. n- ilośc kartek
y- ilośc stron
y=n/2
d. 4- cena rózy
1- cena wstążki
k- ilosc roz
y- cena za k roz
y= k(4+1)
e.y- wiek ani
y+9- wiek radka

f.n- licza zurbów wczesniej
1/2n -liczba zubrów aktualnie