Chłopcy postanowili zrobić lodowisko.Boisko, które do tego wykorzystali ma wymiary 10mx30m. Aby tafla lodowiska była gładka to musi mieć 10cm grubości. Ile litrow wody musza wylać chłopcy aby ich lodowisko spełniało te warunki ? Ile wiader 10-litrowych musi przyniesc kazdy z nich , jeżeli jest ich 60 ? Pamietaj, że 1m2=1000dm3= 1 000 000 cm3 , 1l= 1000 cm3.

3

Odpowiedzi

2010-03-01T22:33:34+01:00
A= 10m = 100 dm
b= 30m = 300 dm
h= 10 cm = 1 dm
v= a*b*h
v= 100dm*300dm*1dm = 30000dm3
30000 dm3= 30000 l
30000 l : 10 l = 3000
3000 : 60= 50

Każdy musi przynieść 50 wiader.
  • Użytkownik Zadane
2010-03-01T22:37:11+01:00
10m=100dm
30m=300dm
10cm=1dm
V=100*300*1=30.000dm³=30.000l

liczymy ile wiader pomieści taką ilość wody:
30.000l:10l=3.000 wiader
liczymy ile wiader musi przenieść każdy chłopiec:
3.000:60=50
Kazdy z chłopców musi przenieść 50wiader
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T22:39:04+01:00
Dane:
a=10m=100dm (szerokość)
b=30m=300dm (długość)
h=10cm=1dm (głębokość, wysokość)

obliczamy objętość

V=a*b*h
V=100dm*300dm*1dm=30000dm3 (potrzebna ilość wody)
1dm3=1L(litr)
30000L:10L=3000 (potrzebna ilość wiader)

3000:60=50 (ilość wiader : ilość chłopców)
odp:
każdy z chlopców musi przynieść 50 wiader wody

Pozdrawiam :)