Odpowiedzi

2010-03-01T22:32:16+01:00
1liczba=x
2liczba=x+1
3 liczba=x+2
4liczba=x+3
5liczba=x+4
suma tych liczb=x+x+1+x+2+x+3+x+4=5x+10=5(x+2)
liczba jest podzielna przez 5 ponieważ jednym z czynników jest 5.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T22:32:53+01:00
N+1 - 1liczba naturalna
n+2 - 2liczba naturalna
n+3 - 3 .......
n+4 - 4.........
n+5 -5........

n+1+n+2+n+3+n+4+n+5 =5n+15 = 5(n+3) (wyciągam 5 przed nawias tzn że suma pięciu kolejnych liczb naturalnych jest podzielna przez 5)