W pewnym gimnazjum są dwie klasy trzecie. W klasie III a jest 18 dziewcząt i stanowią one 60 % tej klasy, a w klasie III b jest 5 dziewcząt i stanowią one 20 % tej klasy. Jaki procent uczniów klas trzecich stanowią dziewczęta ?
proszę o napisanie obliczeń.
z góry dziękuję za pomoc. ;)

3

Odpowiedzi

2010-03-01T22:43:47+01:00
X=ilośc uczniów 3a
18=60%x
18=0,6x
x=18:0,6
x=30
uczniów liczy klasa 3a
chłopcy to: 30-18=12

y=ilośc uczniów kl. 3b
5=20%y
5=0,2y
y=5:0,2
y=25 uczniów liczy kl. 3b
w tym 25-5=20 chłopców

razem uczniów jest : 30+25=55
razem dziewczynek:18+5=23
razem chłopców:12+20=32

55=100%
23=x%
..............
x=23×100:55
x= około 41,82% wszystkich uczniów stanowią dziewczynki
15 4 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T22:44:05+01:00
IIIa
18 dziewczyn - 60 % klasy
x osób - 100 % klasy
x = 18*100 / 60
x = 30 osób w klasie

IIIb
5 dziewczyn - 20 % klasy
x osób - 100 % klasy
x = 5*100 / 20
x = 25 osób w klasie

30 + 25 = 55 osób w obu klasach

55 osób - 100 % uczniów
23 dziewczyny - x % uczniów
x = 23*100 / 55
x = około 42 %

odp. dziewczęta stanowią około 42 % uczniów klas trzecich
25 4 25
2010-03-01T22:44:46+01:00
IIIa
100%- x
60%-18
60x=1800
x= 30
w klasie IIIa jest 30 uczniów
IIIb
100%-x
20%-5
20x=500
x=25
w klasie III b jest 25 uczniów
IIIa+IIIb= 55 uczniów
dziewczyn jest: 18+5= 23
100%-55
x-23
55x=2300
x= 41,8%
odp. dziewczyny stanowią 41,8% klas III.
6 4 6