1.Lustro kosztuje 150 zł. Ile będzie kosztowało po podwyżce o 3 %?
2.Po obniżce ceny o 30% buty kosztują 42 zł.Jaka była ich cena przed obniżką??
3. W styczniu cukiernia zamawiała 400 ciastek dziennie, a w lutym 260. O ile % zmalało dzienne zamówienie cukierni???
4.Sprzedając pewien towar sklep zaracia 2% od jego ceny.Cena towaru wynosi 60 zł. Ile sztuk sklep musi sprzedać aby zarobić 180 zł??
5.Właściciel zapłacił za ubezpieczenie nowego auta 1800zł, co stanowiło 6% wartości tego auta. Ile kosztowało auto po odliczeniu sumy ubezpieczenia??

Daje najlepsze oceny;d

2

Odpowiedzi

2010-03-02T00:16:38+01:00
1.
150zł+3%*150zł=
150zł+4,5zł=
154,5zł
odp.lustro po podwyżce będzie kosztowało 154,5zł
2.
x-cena przed obniżką
100%-30%=70%
70%x=42zł/:0,7
x=60zł
odp.cena butów przed obniżką wynosiła 60zł
3.
260:400=0,65=65%
100%-65%=35%
odp.zamówienie cukierni zmalało o35%
4.
2%*60zł=1,2zł-zysk z 1 towaru
180:1,2=150szt
5.
x-wartość auta
6%x=1800
0,06x=1800/:0,06
x=30 000zł-cena auta
30 000zł-1800zł=28 200zł
odp.po odliczeniu sumy ubezpieczenia auto kosztowało 28 200zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T01:08:43+01:00
1.Lustro kosztuje 150 zł. Ile będzie kosztowało po podwyżce o 3 %?
103%*150=1,03*150=154,5 zł

2.Po obniżce ceny o 30% buty kosztują 42 zł.Jaka była ich cena przed obniżką??
x- cena butów przed obniżką
100%-30%=70%
0,7x=42
x=42:0,7
x=420:7
x=60zł

3. W styczniu cukiernia zamawiała 400 ciastek dziennie, a w lutym 260. O ile % zmalało dzienne zamówienie cukierni???
400-260=140
140/400=14/40=7/20=35/100=35%

4.Sprzedając pewien towar sklep zaracia 2% od jego ceny.Cena towaru wynosi 60 zł. Ile sztuk sklep musi sprzedać aby zarobić 180 zł??
2%*60=0,02*60=1,20zł- zarobek na sztuce
180:1,20=150 sztuk

5.Właściciel zapłacił za ubezpieczenie nowego auta 1800zł, co stanowiło 6% wartości tego auta. Ile kosztowało auto po odliczeniu sumy ubezpieczenia??
x-wartość auta
1800=6%x
0,06x=1800
x=1800:0,06
x=30 000 zł
30 000 zł-1800zł=28 200zł
1 5 1