Jola lubi plywac w rzece.Do kopieliska najpierw jedzie autobusem, a pozniej idzie pieszo.Autobusem przebywa 75% drogi.Jaka jest odleglosc od ostaniego przystanku autobusowgo do kąpieliska nad rzeką,jezeli trasa, ktora przebywa pieszo,jest o 4 km krotsza od tej, ktora przejezdza autobusem?
Zapisz obliczenia.
Prosze zrobcie Wazne pliss:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T23:04:25+01:00
X= cała trasa
0,75x= odcinek przebyty autobusem
x-0,75x=0,25x= pieszy odcinek

0,25x+4km=0,75x
0,25x-0,75x=-4
-0,5x=-4
x=4:0,5
x=8

0,25 z 8km=2km = odległość od przystanku do rzeki
0,75 z 8km=6km jedzie
1 5 1
2010-03-01T23:52:26+01:00
Jola lubi plywac w rzece.Do kopieliska najpierw jedzie autobusem, a pozniej idzie pieszo.Autobusem przebywa 75% drogi.Jaka jest odleglosc od ostaniego przystanku autobusowgo do kąpieliska nad rzeką,jezeli trasa, ktora przebywa pieszo,jest o 4 km krotsza od tej, ktora przejezdza autobusem?
Zapisz obliczenia.

x- dł. całej trasy

1/4 x+4=3/4 x
2/4 x=4 /*2
x=8 km

pieszo 2km
1 5 1