Zad1.
Paweł obliczył,że za 3 lata będzie miał dwa razy więcej niż 7lat temu.Obecnie Paweł ma:WIEM ZE WYJDZIE 17LAT ALE JAK TO OBLICZYĆ??
zad2.
Trzy króliki ważą razem 10 kilogramów.Drugi jest o 1/3 cięższy od pierwszego,a trzeci o 25% lżejszy od drugiego.Ile waży każdy królików?WIEM ŻE WYJDZIE 3kg, 4kg,3kg ALE JAK TO OBLICZYĆĆ?
POMOCYYY DAMMM NAJ PROSZE O SZYBKA ODPOWIEDZ PLISS

3

Odpowiedzi

2010-03-01T23:11:35+01:00
Zad1
2 * 7 = 14
14 + 3= 17
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T23:13:15+01:00
X= wiek obecny

x+3=2(x-7)
x+3=2x-14
x-2x=-3-14
-x=-17
x=17
ma 17 lat

zad.2]
x=waga 1 królika
x+⅓x=⁴/₃x= waga 2 królika
⁴/₃x-25% z ⁴/₃x=x= waga 3 królika

x+⁴/₃x+x=10
3⅓x=10
x=10:3⅓
x=3

1 i 3 królik ważą po 3kg, a drugi waży ⁴/₃×3=4kg
2 5 2
2010-03-01T23:18:27+01:00
Zad.1
P -> lata Pawła obecnie

P+3=2(P-7)
P+3=2P-14
P+17=2P
17=P