Na wycieczkę do Brukseli pojechało 38 uczniów i 4 opiekunów. Zarezerwowano dla nich nocleg w pokojach dwu i trzyosobowych. Cała grupa nocowała w 17 pokojach. Wszystkie zarezerwowane pokoje były w pełni wykorzystane. Ile zarezerwowano pokoi dwuosobowych, a ile trzyosobowych?

3

Odpowiedzi

2009-10-19T19:09:42+02:00
Np: 8 trzyosobowych i 9 dwuosobowych

8 + 9 = 17 - dostępne pokoje
8 x 3 = 24 - trzyosobowe
9 x 2 = 18 - dwuosobowe
24 + 18 = 42 - wszystkie osoby


:D proszę
1 5 1
2009-10-19T19:23:02+02:00
38 uczniów + 4 nauczycieli = 42
17 pokoi
nauczyciele -> 2 pokoje po 2 osoby

zostaje 15 pokoi
więc: 10 pokoi -> 3 osobowych

i 4 pokoje -> 2 osobowe
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T19:23:26+02:00
X - pokoje 2 osobowe
y - pokoje 3 osobowe

Należy rozwiązać układ równań:
x+y=17
2x+3y=42

-2x-2y=-34
2x+3y=42
_____________
y=8

zatem x=17-8=9

odp. Pokoi dwuosobowych było 9, a trzyosobowych 8
1 5 1