Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T00:21:15+01:00
1. Samochód wyjechał z Kutna o 9;55 i przyjechał do Torunia o 12;10, przebywając drogę
117 km . Jaka był prędkość średnia ?

Liczymy ile czasu jechał. 12:10-9:55= 2 h 15 min = 2, 25 h
s=117km
V=s/t
V=117km/2,25h52km/h

2. Czy policja karze kierowców mandatami za zbyt dużą prędkość średnią czy chwilową ?
Za chwilową
1 4 1
  • Roma
  • Community Manager
2010-03-02T00:26:51+01:00
1.
V - prędkość
t - czas
s - droga

s = 117 km
t = (12:10) - (9:55) = (11:70) - (9:55) = 2 h 15 min = 2¼ h = 2,25 h

V = s/t
V = 117/2,25 = 52 km/h

Odp. Prędkość średnia wynosiła 52 km/h

2.
Policja karze kierowców mandatami za zbyt dużą prędkość chwilową, czyli prędkość wyznaczaną w ciągu bardzo krótkiego przedziału czasu (nieskończenie bliskiemu zera).
6 3 6
2010-03-02T00:35:18+01:00
1.
V-prędkość
s-droga -117km
t-czas-12.10-9.55=2,25h

V=s:t
V=117km:2,25h
V=52km/h
odp.średnia prędkość wynosiła 52km/h
2.
policja karze za dużą prędkość chwilową
3 5 3