Odpowiedzi

2010-03-02T08:59:40+01:00
Jeżeli nieznany bok trawnika oznaczymy jako b to wyznaczamy równanie zgodne z założeniami zadania

0,5*10+0,5*10+0,5*b+0,5*b - pole skoszonego wycinka pola
5+5+b=1/4*10*b równanie zgodne z założeniami zadania
10+b=10/4b
b-10/4b=-10
-3/2b=-10
b=20/3
odp szerokość tego trawnika to 20/3 m
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T09:06:07+01:00
10 * x - pole powierzchni trawnika
2(10m * 0,5m)+2(x-1m)*0,5m - pole powierzchni skoszomego trawnika

2(10m * 0,5m)+2((x-1m)*0,5m)=1\4* 10m *x
10 + 2(0,5x-0,5)=2,5x
10+x- 1m = 2,5x
x + 9 = 2,5x
9= 1,5x
x=6

odp: szerokość trawnika wynosi 6m
4 3 4