A) Kosdiarka do trawy kosztowala 750 zł. Treaz jest tańsza - kosztuje 600 zł. O ile procent obniżono cenę kosiarki ?
b) Lodówka kosztowała 1150 zł. Przeceniono ja o 12%. Ile kosztuje teraz ?
c) Cenę żyrandola obnizono o 15% i obecnie wynosi ona 272 zł. Ile ksztował ten żyrandol przed obnizka ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T19:07:20+02:00
B. 1150zł-12%razy 1150zł=1150-12/100razy 1150=1150-13800/100=1150-138=1012zł

Odp.Lodówka kosztuje teraz 1012zł.
2009-10-19T19:13:52+02:00
Zadanie 1

750-100%
600-x

750x=60000/:750
x=80

100%-80%=20%

zadanie 2
1150-100%
x-88%
1150*88=100x
100x=13200/:100
x=132
1150-132=1018
odp.teraz kosztuje 1018
zadanie 3
x-100%
272-85%
85x=27200/:85
x=320

odp. przed obnizka kosztował 320zł