Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T09:54:13+01:00
S10 = 341
q = 2
n = 10
Oblicz a1
Mamy
Sn = a1 *[1 - q^n]/[1 - q]
341 = a1 *[1 - 2¹⁰]/ [ 1 - 2]
341 = a1 *[ 1 - 1024] / (-1)
341 = a1 *[-1023] / (-1) = a1 * 1023
a1 = 341 : 1023 = 1/3
Odp. a1 = 1/3.
14 4 14
2010-03-02T09:59:28+01:00
Suma 10 początkowych wyrazów pewnego ciągu geometrycznego o ilorazie q=2 wynosi 341 oblicz pierwszy wyraz tego ciagu ?
Dane:
S10=341
q=2
Sn=a1*(1-q do n/1-q) z tego po przekształceniu a1=341*(1-2)/1-2 do 10
a1=-341/-1023=1/3
Odp: Pierwszy wyraz tego ciągu wynosi 1/3.
6 4 6