Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T10:15:15+01:00
Pesymizm-to pogląd filozoficzny,według którego człowiek sam w sobie jest zły.
skutki:niszczenie siebie,brak wiary w przyszłość,niewiara w świat i ludzi.

Optymizm-to przewaga dobra nad złem.
skutki:wiara w lepszą przyszłość,patrzenie na świat przez "różowe okulary",wiara w ludzi.
2010-03-02T10:15:26+01:00
Minusy pesymizmu:
- ciegle człowiek jest smutny
- nie widzi tego co dobre

Minusy pesymizmu
- czlowiek nie widzi ze wokol niego dziejesie takze zle
- nie przejmuje sie niczym
2010-03-02T10:20:18+01:00
Pesymizm i optymizm, to cechy naturalne człowieka. Świadczą one o jego nastawieniu i podejściu do życia. Minusem pesymizmu jest to, iż człowiek obdarzony tą cechą jest ogólnie nastawiony na nie. Czyli nic mi się nie uda, napewno mi nie wyjdzie, ja nie dam rady itp. Minusem optymizmu natomiast jest, iż człowiek cZuje się za pewnie, ja napoewno umiem i dam radę itp. a to z kolei prowadzi do różnych sytuacji, które mogą skomplikować mu życie, np. gdy porwie się na coś, o czym nie ma kompletnie pojęcia.