Odpowiedzi

2009-10-19T19:14:04+02:00
Jan Kochanowski stworzył 19 trenów. W większości powstały one po śmierci jego ukochanej córeczki Urszulki. Najbardziej znanym trenem jest VIII, w którym to autor wyraża swoją rozpacz, a nawet chcęć odejścia od wiary, byleby tylko spotkać choć raz jeszcze swoją córeczkę.

Treny Kochanowskiego powstały u schyłku jego życia. Przed śmiercią zdąrzył wydać XV trenów. Kolejnie 4 zostały dołączone do wydania pośmiertnego autora.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T19:14:21+02:00
W trenach Kochanowski próbuje ocalić swój charakterystyczny dla epoki renesansu optymistyczny stosunek do życia i świata. Pisze więc wiersze dla Urszuli, ale także dla siebie. Poezja ma bowiem pocieszć i wspomagać w ciężkich chwilach.
Poświęcił jek zbiór smutnych wiersz- Treny, który przez stulecia był niedościgłym wzorem polskiej poezji żłobnej.
1 5 1