Odpowiedzi

  • Max3
  • Początkujący
2009-10-19T19:21:01+02:00
Cement - hydrauliczne spoiwo mineralne, otrzymywane z surowców mineralnych (margiel lub wapień i glina) wypalonych na klinkier w piecu cementowym a następnie zmielenie otrzymanego spieku z gipsem, spełniającym rolę regulatora czasu wiązania. Stosowany jest do przygotowywania zapraw cementowych, cementowo–wapiennych i betonów. Wykorzystywany jest do łączenia materiałów budowlanych.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-19T22:20:22+02:00
Jest to hydrauliczne spoiwo mineralne, otrzymywane przez wypalenie na klinkier i zmielenie surowców mineralnych (margiel lub wapień i glina) w piecu cementowym. Stosowany jest do przygotowywania zapraw cementowych, cementowo-wapiennych i betonów.
Skład chemiczny:
- Zawartość siarczanów (jako SO3) max. 3,50 2,90 %,
- Zawartość chlorków max. 0,100 0,024 %
4 4 4