Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T13:00:53+01:00
⅔x - ulgowy
x - normalny

x + ⅔x = 210
1⅔ x = 210
(5/3)x = 210
x = 210 * ⅗
x = 126

126*⅔ = 84

normalny - 126zł
ulgowy - 84zł
2010-03-02T13:12:39+01:00
X- bilet normalny
⅔ x- bilet ulgowy
210- cena obu biletów
x + ⅔ x = 210
1⅔ x = 210 /:1⅔
x= 210 : ⁵/₃
x= 210 × ⅗
x= 42×3
x= 126(zł)- cena biletu normalnego

⅔ x= ⅔ × 126= 84(zł) - cena biletu ulgowego