Odpowiedzi

2010-03-02T13:25:01+01:00
Juz 3-ci raz to zadanie jest dzisiaj.
Najprawdopodobniej jest blad w tresci.
Dokladne rozwiazanie za pomoca wzorow Cardana patrz wikipedia


x³+2x²+x+4 =0
jak widac msc. zerowe musi byc dla x<0
Sprawdzam
f(-1)=4
f(-2)=2
Wniosek nie ma mozliwosci rozwiazania na podstawie tw. Bezouta
Pokaze Ci metode przyblizona
f(-3)=-8

Napisze rownanie prostej przez punkty A(-2,2) i B(-3,-8)
patrz zalacznik
y-y1=(y2-y1)/(x2-x1)*(x-x1)
y-2=(-8-2)/(-3+2)*(x+2)
y-2=10(x+2)
y=10x+22
szukam msc zerowego
10x+22=0
10x=-22
x=-2,2
Mozesz sprawdzic f(-2,2)

ODP przyblizone msc zerowe wynosi x=-2,2

Mozna zrobic nastepny krok przyjmujac punkty
B(-3,-8) i C(-2,2 ; f(-2,2))

Pozdrawiam

Hans
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T13:25:47+01:00
(x^3+2x^2+x+4) podaj miejsce zerowe

x³+2x²+x+4=0
metoda grupowania nic tu nie da, trzeba z Bezouta

dzielniki 4: +1 -1 +2 -2 +4 -4


W(1)=8
W(-1)=-1+2-1+4=4
W(-2)=-8+8-2+4=2
W(-4)=-32

pomiędzy -4 a -2 jest napewno miejsce zerowe, ale nie jest całkowite, ani wynierne

sprawdziłam min>0 dla x=-1/3

chyba popełniłaś błąd w przepisywaniu