Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T13:42:35+01:00
Do otwartego pudełka w kształcie sześcianu o boku 5dm śnieg napadał do wysokości 2dm powyżej dna.Ze stopienia tego śniegu powstało 5l wody.Ile razy objętość wody jest mniejsza od objętości śniegu.

OBJĘTOŚĆ ŚNIEGU:
Pp*h=(5dm)^2*2dm=50dm^3

OBJĘTOŚĆ WODY:
1l=1dm^3

5l = 5*1l=5*1dm^3=5dm^3

50/5=10

objętość wody jest 10 razy mniejsza
25 4 25
2010-03-02T13:44:16+01:00

a=5dm
h=2dm

Vw=5l=5dm³
Vś=Pp*h
Pp=5dm*5dm=25dm²
Vś=25dm²*2dm=50dm³
Vś÷Vw=50dm³÷5dm³=10

Liczę na naj. ;) Pozdrawiam.

35 4 35