Zapisz podane wyrażenia :
a) suma liczby a i podwójnej liczby b
b)iloczyn liczby o 3 mniejszej od x i liczby o 6 większej od y
c)iloraz liczby a i kwadratu liczby b
d)różnica piątej części liczby a i piątej liczby b
e)kwadrat sumy liczby a i b
f)suma iloczynu liczby a i b oraz ilorazu liczby x i n
e)podwójna różnica liczby x i liczby 5 mniejszej od b
za poprawne zrobienie dam naj ;)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T13:49:57+01:00
A) 2b+a
b) (x-3)*(6+y)
c) a:b²
d) 1/5a - 1/5b (nie wiem czy to dobrze)
e) (a+b)²
f) (a*b)+(x:n)
g) 2 [x-(b-5)]

Myślę że dobrze ;)
2 3 2
2010-03-02T13:51:12+01:00
A. a+2b
b. (x-3)*(y+6)
c. a:b²
d. 1/5a-1/5b
e. (a+b)²
f. (a*b)+(x:n)
g. 2*[x-(b-5)]
2 5 2
2010-03-02T13:52:36+01:00
A) b*2+a
b) (x-3) * (6+y)
c) a : b²
e)(a+b)²