Zapisz podane zdania w postaci równań :
a)Jeżeli liczbę x powiększymy o 12 to otrzymamy 41
b) Liczba o5 mniejsza od x stanowi 80% liczby x
c)Liczba 27 jest 2 razy większa od x
d)Liczba 2 razy mniejsza od y jest równa 35
e)Liczba 21 jest o 8 większa od z
f)Liczba 47 jest o 16 mniejsza od t
g)Liczba 15%mniejsza od liczby x jest równa 17
h) Liczba 13 jest o 10 % większa od liczby u

Z GÓRY DZIĘKI !!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T14:04:15+01:00
A)Jeżeli liczbę x powiększymy o 12 to otrzymamy 41
x+12=41
b) Liczba o5 mniejsza od x stanowi 80% liczby x
x-5=0,8x
c)Liczba 27 jest 2 razy większa od x
27=2x
d)Liczba 2 razy mniejsza od y jest równa 35
y/2=35
e)Liczba 21 jest o 8 większa od z
z+8=21
f)Liczba 47 jest o 16 mniejsza od t
t-16=47
g)Liczba 15%mniejsza od liczby x jest równa 17
0,85x=17
h) Liczba 13 jest o 10 % większa od liczby u
13=1,1u
36 2 36
2010-03-02T14:06:29+01:00
A) x+12=41
b)x-5=0,8x
c)27=2x
d)y:2=35
e)21=z+8
f)47=t-16
g)x-0,15x=17
h)13=u+0,1u

Tam gdzie jest znak dzielenia (:) możesz wstawić ułamek.
25 4 25