Podczas pobytu nad jeziorem Tomek wypozyczyl kajak w wypozyczalni A, a Maciek - wypozyczalni B.

Wypozyczalnia A
Cena wypozyczenia kajaka:12zł i dodatkowo 4zł za kazda godzine uzywania.

Wypozyczalnia B
Cena wypozyczenia kajaka:15zł i dodatkowo 3zł za kazda godzine uzywania

a) Na ile godzin chlopcypowinni wypozyczyc kajak, aby kazdy z nich poniosl taki sam koszt?
b) Ktora z ofert jest korzystniejsza, jesli chcemy wypozyczyc kajak na 2godz. a ktora-jesli na 5 godz?

2.Pan Piotr wplacil 2000zł do banku w ktorym oprocentowanie wkladow oszczednosciowych jest rowna 6% w stostunku rocznym. Oblicz, ile wyniosa odsetki od tej kwoty po roku, a ile zlotych pozostanie z nich panu Piotrowi, jesli od koty odsetek zostanie odprowadzony podatek w wysokosci 19%. Jaki bedzie stan konta pana Piotra po roku oszczedzania?

2

Odpowiedzi

2010-03-02T14:14:52+01:00
1h-A-16zł
1h-B-18zł
2h-a-20zł
2h-b-21zł
3h-a-24zł
3h-b-24zł
a)po 3 godzinach
b)po 2h oferta a jest lepsza a po 5h oferta b

zad.2
po roku 2000*6%=120zł
podatek od 120zł 120*19%=22,8zł
120-22,8=97,20 zł
po roku 2000+97,20=2097,20
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T14:21:01+01:00
Zad 1
Odp a)
Wypozyczalnia A 12zł za 1h +4zł za 1h używania
Wypozyczalnia B 15zł za 1h +3zł za 1h używania

12zł + 12zł (za 3h używania) =24 zł
15zł +9zł (za 3h używania)=24zł
Odp. Chłopcy wypożyczyli kajaki na 3h.

Odp b)
Wypozyczalnia A 12zł + 8zł(2h używania)= 20zł
Wypozyczalnia B 15zł + 6zł(2h używania)= 21zł
Przy wypożyczeniu na 2h wypozyczalnia A jest korzystniejsza.

Wypozyczalnia A 12zł + 20zł(5h używania)=32 zł
Wypozyczalnia B 15zł + 15zł(5h używania)=30 zł
Przy wypożyczeniu na 5h wypozyczalnia B jest korzystniejsza.