Odpowiedzi

2010-03-02T14:42:29+01:00
Zawsze, w pierwszej kolejności należy się upewnic, czy mamy kontakt z ofiarą (czy jest świadoma)
a) złamanie - jeśli nie jest otwarte, to należy usztywnić kończynę poprzez przywiązanie jakiś sztywnych długich przedmiotów - kija, rurki, patyka . pamiętać aby usztywnić równierz najbliższe stawy. (jako, że to ma być pierwsza pomoc, odradzam nastawianie kości, bo sprawicie komuś spory ból :-)
b) (zakładam, że chodzi o poparzenia termiczne, a nie chemiczne). schłodzić miejsce poparzenia, poprzez polewanie zimną wodą a następnie zastosować środki przeciwpoparzeniowe. W przypadku wystąpienia pęcherzy, nie należy ich przekłuwać, strupów nie zrywać!!
c) jeśli nie ma przerwania ciągłości skóry, nie ma potrzeby nic robić, wystarczy odciążyć stłuczoną kończynę
d) przemyć ranę wodą, następnie środkiem antyseptycznym (woda utleniona) przyłożyć opatunek antyseptyczny i zawinąć bandarzem.
e) można nałożyć maść rozgrzewającą, a następnie bandarzem elestycznym usztywnić staw.
46 4 46
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T14:49:22+01:00
Złamanie kończyn górnych:
najpierw trzeba zabezpieczyć miejsce wypadku (sprawdzić czy ofiara i ty jesteście bezpieczni)
w miarę ocenić uraz poprosić aby zrobą ręką przytrzymał chorą.
jeśli złamanie jest otwarte nałożyć jałowy opatrunek
ułożyć złamaną rękę na np. deseczce i zrobić temblak z chusty trójkątnej
wezwać pogotowie
przykryć poszkodowanego
kontrolować czynności życiowe
wspierać psychicznie

poparzenie
w lekkich oparzeniach natychmiast polać miejsce zimną wodą. dalsze leczenie polega na stosowaniu maści i areozoli.
w poparzeniu III stopnia należy tylko założyć jałowy opatrunek i pojechać na pogotowie

stłuczenie:
stosuj okłady z lodu aby zmniejszyć obrzęk. lód nie może jednak bezpośrednio dotykać skóry, trzymaj kontuzjowaną kończynę w pozycji uniesionej, należy opatrywać elastycznym bandażem.

przy drobnych skaleczeniach wystarczy przemyć wodą z mydłem lub utlenioną i zakleić plastrem.

zwichnięcia stawu:
należy unieruchomić, okładać zimnymi okładami, podać leki przeciwbólowe.
23 3 23