Odpowiedzi

2010-04-16T20:35:10+02:00
-gruczoły łojowe natłuszczają włosy
-gruczoły potowe wydzielaja pot,ochładzający ciało
-tkanka tłuszczowa podskórna jest izolatorem ciepła
-pomaga w utrzymaniu stalej temperatury ciała
-odbiera bodźce ze ze środowiska
-ochran9oa przed szkodliwymi czynni9kami srodowiska
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-16T20:49:40+02:00
- bierze udział w termoregulacji
- odbiera bodźce ze środowiska zewnętrznego za pomocą układu nerwowego (receptorów)
- utrzymuje stały kształt ciała ssaków
- wytwarza paznokcie, włosy, rogi, pazury, kopyta, łuski
- chroni przed drobnoustrojami, uszkodzeniami wewnętrznymi i zewnętrznymi,
-pomaga w utrzymaniu stałej temp. Ciała
-wydziela pot i łuj
2 3 2
2010-04-16T21:05:32+02:00
Funkcje Skóry:
-dostarcza im ciepło
-odbieranie bodźców
-reaguje na zimno
-wytwarza witaminę d
-utrzymuje stałą temperaturę ciała po rzez pot
-ochrona przed drobnoustrojami
1 2 1