Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-02T14:41:52+01:00
X + 10%x = 110%x
110%x = 143 dzielisz przez 110
1%x = 1.3
100%x = 130



x + 110%x = 210%x
210%x = 23.1 dzielisz przez 210
1%x = 0,11
x = 11
27 4 27
2010-03-02T14:42:39+01:00
C)1,1a=143/:1,1
a=130

d)2,1x=23,1/:2,1
x=11
14 3 14
2010-03-02T14:43:05+01:00
C) Liczba o 10% większa od pewnej liczby a jest równa 143. Znajdź liczbę a.

11/10a=143 |*10
11a=1430 |/11
a=130


d) Liczba o 110% większa od liczby x jest równa 23,1. Znajdz liczbę x.

21/10x=23,1 |*10
21x=231 |/21
x=11