Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T14:45:36+01:00
W szkole podstawowej uczy się 930 uczniów. Liczba dziewcząt stanowi 86% liczby chłopców. Oblicz ilu chłopców i ile dziewcząt uczy się w tej szkole.

y=chlopcy
x=dziewczyny


x+y=930
86/100y=x

1,86y=930 |/1,86
y=500

x=930-500=430

x=430
y=500
2010-03-02T14:48:06+01:00
930-100%
x-86%

x=930*86/100=799,8 -dziewczyny
930-799,8=130,2 -chłopcy