Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-02T14:46:58+01:00
Staw w kształcie prostokąta ma długość 50 m i szerokość 30 m. Średnia głębokości stawu wynosi 180 cm. Oblicz, ile wody znajduje się w tym stawie, jeżeli jest on napełniony po brzegi.

a = 50 m - długość stawu
b = 30 m - szerokość stawu
h = 180 m = 1,8 m

V = a*b*h
V = 50m*30m*1,8m
V = 2700 m³
V = 2700 m³ *1000dm³/1m³= 2.700.000 dm³
1 dm³ = 1l wody
V = 2.700.000 l wody


Odp. W stawie znajduje się 2700 m³ wody = 2.000.000 l wody
2010-03-02T14:51:07+01:00
V=30*50*180=270000m3 (sześciennych)
270000m3=270000000 litrów
Odp. W stawie znajduje się 270000000 litrów wody.


No chyba że głębokość stawu wynosi 1,8m.
V=30*50*1,8=2700m3
2700m3=2700000 litrów
Odp. W stawie znajduje się 2700000 litrów wody.
pozdrawiam:)