UPROŚĆ wyrażenia algebraiczne:
a) -7+3y+9+2y
b) x-3x+2-2x-7
c) -5x+4y-y-7x-9y
d) 4x+5-x-4+x-3x
e) 0,5a-2a+9-0,5a-11,5
f) -14k+9k-13+k+3+4k
g) -3k+2m+5m-7+k-m
h) 2x-4+3x-2
i) x-3y-2x+6y
j) 2y-5-3y-4-8y+9

Proszę o pomoc, ja tego nie umiem!
Z góry dziękuje!

3

Odpowiedzi

2010-03-02T14:53:14+01:00
2x+5y
-4x+2
-12x-6y
x+1
-2a-2,5
-4k-10
-2k+6m-7
-x+3y
-9y
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T14:54:34+01:00
A) -7+3y+9+2y=2+5y
b) x-3x+2-2x-7=-4x-5
c) -5x+4y-y-7x-9y=-12x-6y
d) 4x+5-x-4+x-3x =7x+1
e) 0,5a-2a+9-0,5a-11,5=a-2,5
f) -14k+9k-13+k+3+4k=0k-10=-10
g) -3k+2m+5m-7+k-m=-2k+6m-7
h) 2x-4+3x-2=5x-6
i) x-3y-2x+6y=-x+3y
j) 2y-5-3y-4-8y+9=-9y

P.S. Wystarczy dodać/odjąć do siebie oddzielnie liczby bez liter i oddzielnie te z literami...
2010-03-02T14:55:27+01:00
A) 2+5y
b) -4x-5
c) -13x-6y
d) 1+x
e) -2a-2,5
f) -10+0
g) -2k+6m-7
h) 5x-6
i) 3y-x
j) -9y+0