Podaj przyklad liczby zawartej miedzy ulamkami 5/7 i 6/7 ktorej rozwiniecie dziesietne jest :
a) skonczone
b) nieskonczone okresowe
c) nieskonczone nieokresowe

prosze o pomoc i jakby ktos mogl o wytlumaczenie punktu c) bo a i b zrobilem ale nie jestem pewny czy dobrze a punktu c) wogule nie rozumiem .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T19:33:43+02:00
A)21/28, 28/35
b)35/42
c)11/14
nieskończone nieokresowe oznacza, że ani nie jest to skończone ani liczby po przecinku nie powtarzają sie cyklicznie
5/7=10/14=15/21=20/28=25/35=30/42=35/49
6/7=12/14=18/21=24/28=30/35=36/42=42/49
2009-10-19T19:45:20+02:00