Odpowiedzi

2010-03-02T15:01:35+01:00
Była męczennicą chrześcijańską, następnie została świętą. Jest patronką Łowicza i diecezji łowickiej.
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T15:02:23+01:00
Męczennica chrześcijańska, święta.Była Rzymianką, pochodziła z patrycjuszowskiego rodu Sabinów. Padła prawdopodobnie ofiarą prześladowań chrześcijan za czasów cesarza Decjusza. Jako obywatelka rzymska została ścięta mieczem. Niewiele wiadomo o jej życiu. Kult jej jest wczesny i on świadczy o historycznym istnieniu Świętej, chociaż dokumenty o niej zaginęły. Najstarszy jej wizerunek widnieje na jednej z mozaik z VI wieku w Rawennie, w bazylice Sant`Apollinare. Świadczy to, jak jej kult musiał być żywy, skoro znalazł swoje potwierdzenie w odległej od Rzymu Rawennie. Jest patronką Łowicza i diecezji łowickiej.
18 4 18