Jest takie polecenie:
Masz do dyspozycji długą rurę wypełnioną powietrzem. Gdyby taką rurę poprowadzić między Gliwicami a Katowicami (35 km) to przez jak długi czas biegłby głos?
podpowiedź: dźwięk rozchodzi się w powietrzu 330 metrów na sekundę
czyli obliczyć, ile czasu zajmie dźwiękowi przejście przez rurę wypełnioną powietrzem :)
z góry dzięks. Proszę szybko i z obliczeniami :)

3

Odpowiedzi

2010-03-04T16:26:28+01:00
330 na sec.
990 na 3 sec.
990x36 = 34980 metrów
3x36 = 108 sec.
108:60 =
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T16:46:33+01:00
35km=35000m
330m/s
330x100=33000
6x330=1980
33000+1980=34980
100+6=106
odpowiedz:Dźwięk potrzebuje około 106 sekund na przebycie drogi z Gliwic do Katowic, rurą wypełnioną powietrzem.

@do pana Baniusio 990x36=35640 a nie ... źle zrobiłeś zadanie ;]
2010-03-04T17:14:18+01:00
35 km=35000 m
330 m/s
330x100=33000
6x330=1980
33000+1980=34980
100+6=106