Samochód ciężarowy o wadze 6800 kg przewozi 135 worków cementowych ważących po 40 kg każdy. Czy może jechać przez most , którego maksymalna nośność wynosi 12 ton ?

Plis szybko ! Odpowiedź ma być zrozumiała i pełn. Jak nie to zgłaszam SPAM . Aha wybieram zawsze NAJ ; d

3

Odpowiedzi

2010-03-02T15:06:43+01:00
135x40+6800=12200
Odp.Nie może ich przewieść ponieważ ważą o 200 kg za dużo ; ]
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T15:08:58+01:00
135 × 40kg = 5400kg
6800kg + 5400kg = 12200 kg
12200kg = 12,2 tony
most uniesie 12 ton, a ciężarówka ze 135 workami cementu waży 12,2 tony

Odp. Ciężarówka nie może jechać przez ten most.
2 5 2
2010-03-02T15:12:28+01:00
Waga samochodu: 6800 kg
worki cementowe: 135 × 40kg = 5400 kg
6800kg + 5400kg = 12200kg
12200kg = 12,2t
12t < 12,2t
Odp.:Samochód nie może przejechać przez most o nośności 12t ,gdyż waży 12,2t .