Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T15:07:26+01:00
Szkodliwe działanie rtęci na organizm człowieka polega na:
1. wypieraniu przez ten metal wapnia z węglanów i fosforanów, które są składnikami kości,
2. utrudnianiu transportu tlenu przez krew,
3. niszczeniu struktury białek, m.in. enzymów.
6 5 6
2010-03-02T15:07:46+01:00
Ma wiele działań i to toksycznych, ale podam Ci głównie te, które pamiętam:

- niszczy enzymy (głównie białka)
- utrudnia transport tlenu do krwi
- wypiera składniki kości
1 3 1