Odpowiedzi

2010-03-02T15:11:28+01:00
Ola za 4 gumki do włosów i 6 spinek zapłaciła 4,80 zł . Monika kupiła w tym samym sklepie jedną gumkę i 10 spinek i zapłaciła 4,60 zł . Jaka była cena jednej gumki , a jaka jednej spinki ?

DANE:
x- cena gumki
y- cena spinki

4x+6y=4,80
x+10y=4,60

4x+6y=4,80
x=4,60-10y

4(4,60-10y)+6y=4,80
x=4,60-10y

18,40-40y+6y=4,8
x=4,60-10y

18,40-4,80=40y-6y
x=4,60-10y

13,60=34y /:34
x=4,60-10y

y=0,40
x=4,60-10*0,40

y=0,40
x=4,60-4,00

y=0,40
x=0,60

ODP. JEDNA GUMKA KOSZTOWAŁA 0,60zł, a jedna spinka 0,40zł.
14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T15:24:03+01:00
X-gumka
y-spinka
Ola - 4x + 6y = 4,80 zł
Monika - 1x + 10y = 4,60 zł

4x + 6y = 4,80
1x + 10y = 4,60 / -10y

4x +6y = 4,80
x = 4,60 - 10y

4 × (4,60 - 10y) + 6y = 4,80
x = 4,60 - 10y

18,40 - 40y + 6y = 4,80
x = 4,60 - 10y

18,40 - 34y = 4,80 / -18,40
x = 4,60 - 10y

-34y = -13,60 / :-34
x = 4,60 - 10y

y = 0,40
x = 4,60 - (10 × 0,40)

y = 0,38
x = 4,60 - 4,00

y = 0,40 (zł)
x = 0,60 (zł)

Odp. Jedna gumka kosztowała 0,60 zł, a spinka 0,40 zł.
25 4 25
2010-03-02T16:54:11+01:00
X- cena gumki
y-cena spinki

4x+6y=4,80
1x+10y=4,60

4x+6y=4,80
x=4,60-10y

4(4,60-10y)+6y=4,80
x=4,60-10y

18,40-40y+6y=4,80
x=4,60-10y

18,40-4,80=34y
x=4,60-10y

13,60=34y/:34
x=4,60-10y

y=0,40
x=4,60-10*0,40

y=0,40
x=4,60-4

y=0,40
x=0,60

Odp. Gumka kosztowała 0,60zł, a spinka 0,40zł.
10 3 10