Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T15:15:30+01:00
-nie posiada połączenia z innym kontynentem
-Obniżenie poziomu wód oceanu w okresie plejstocenu umożliwiło migrację roślinności, zwierząt i ludzi z północy , a w końcowym efekcie doprowadziły do oddzielenia Nowej Gwinei i Tasmanii
-W okresie polodowcowym klimat uległ osuszeniu
-Na wschodzie kontynentu znajdują się masywy górskie wypiętrzone w orogenezie hercyńskiej, na zachodzie rozciągają się rozległe wyżyny
-Pomiędzy wyżynami i górami rozciągają się niziny a pod nimi znajduje się Wielki Basen Artezyjski
2010-03-02T15:20:03+01:00
Kraj polożony na pólkuli poludniowej.Obejmujacy najmniejszy kontynent świata.Stanowi szóste pod wzgledem powierzchni państwo świata.Jest krajem wysoko rozwinietym z wielokulturowym spoleczeństwem.Austraulia jest czlonkiem brytyjskiej wspólnoty narodów zachowującym w aktach prawnych nazwę dominium.
Miasto Ludność Stan
1 Sydney 4 293 100 Nowa Południowa Walia
2 Melbourne 4 000 000 Wiktoria
3 Brisbane 1 810 900 Queensland
4 Perth 1 650 000 Australia Zachodnia
5 Adelajda 1 138 833 Australia Południowa
6 Gold Coast 554 628 Queensland
7 Newcastle 512 000 Nowa Południowa Walia
8 Canberra 323 000 Australijskie Terytorium Stołeczne
9 Wollongong 274 000 Nowa Południowa Walia
10 Sunshine Coast 212 900 Queensland
11 Geelong 205 000 Wiktoria
12 Hobart 202 000 Tasmania
13 Townsville 165 059 Queensland
14 Cairns 130 000 Queensland
15 Toowoomba 119 133 Queensland
16 Darwin 111 300 Terytorium Północne
17 Launceston 98 000 Tasmania
18 Coffs Harbour 97 425 Nowa Południowa Walia
19 Mackay 78 000 Queensland
20 Bundaberg 74 000 Queensland
21 Alice Springs 28 000 Terytorium