Odpowiedzi

2010-03-02T15:33:45+01:00
X- dwuzłotówki
y- pięciozłotówki
7 x + 5y =323 zł
14x+ 25y=323
1 1 1
2010-03-02T15:39:48+01:00
Apolonia ma 7 razy tyle dwuzłotówek co pięciozłotówek. W sumie ma 323 zł. Ile ma ona pięciozłotówek, a ile dwuzłotówek?

Dwuzłotówek ma X
Pięciozłotówek ma Y

7x+5y=323zł
14x+25y=323zł

1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T15:45:31+01:00
X = ilość pięciozłotówek
7x = ilość dwuzłotówek
7x razy 2(zł) + x razy 5(zł) = 323
14x + 5x = 19x
323 : 19 = 17
x = 17
7 razy 17 = 119
odpowiedź: Apolonia ma 17 pięciozłotówek i 119 dwuzłotówek.