A) Które ze zwierząt jest najszybsze - zebra czy kangur

b) Czy szybszy jest słoń czy mrówka

Zebra : 3 km w ciągu 4 min
Kangur : 8 km w ciągu 10 min
Słoń : 36 km w ciągu 3 h
Mrówka : 15 m w ciągu 6 s

Bardzo proszę jak najszybciej ;D

3

Odpowiedzi

2010-03-02T15:48:51+01:00
Kangur jest szybszy.
słoń jest szybszy od mrówki
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T15:53:07+01:00

a)zebra
4min=60*4=240s
3km=3*1000m=3000m
3000m/240s=12,5m/s
kangur
8km=8*1000m=8000m
10min=10*60s=600s
8000m/600s=13,1/3 m/s
kangur szybciej biega
b)słon
36km=36*1000m=36000m
3h=3*60min=180min=180*60s=5400s
36000m/5400s=6 2/3 m/s
mrówka
15m/6s=2,5 m/s
słoń szybciej biega







2010-03-02T15:54:06+01:00
A)
v=s/t
vzebry: 3/4 km/min = 15/20 km/min
vkangura:8/10 km/min = 4/5 km/min= 16/20 mn/ min
Czyli kangur jest szybszy :)
b)
słoń
v=s/t
v=12 km/h
12 *10/36= 10/3 = 3 całe i 1/3 m/s
v=s/t
v mrówki
15/6= 2 całe i 1/2 m/s

Czyli słoń jest szybszy :)