Do tego wiersza mam zrobić zadanie


Za progiem
tyle dróg,
żebyś wyjść i przyjść
mógł.

Tyle dróg
i drogowskazów,
abyś trafił do celu
od razu.

Ale ty
szukasz takiej drogi,
której nie ma jeszcze
za progiem.

Chcesz wydeptać ją
jutro rano
by nam krzyknąć stamtąd:
- Dobranoc!

Nowa droga
za oknem się wije,
twoja droga
przez drogi niczyje.

czy czujesz sie adresatem utworu? napisz na ten temat wypowiedz wykorzystując podane zwroty.
-wyjść za próg z rodzinnego domu
-szukać drogi życiowej
-przetrzeć swój szlak
-trafić do wyznaczonego celu

takie jest polecenie. Pomocy mam to zrobić na jutro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2010-03-05T14:57:29+01:00
Podmiot mówiący w wierszu Józefa Ratajczaka "Droga a progiem" wypowiada się w liczbie mnogiej. Obserwuje i wypowiada się o kimś młody, stojącym na rozdrożu, bowiem tytułowa droga za progiem to droga życiowa kogoś bardzo mlodego, nieukształtowanego, który ma wiele przed sobą. Mówi o tym że trzeba wyjść za próg rodzinnego domu i szukać swoijej własnej drogi. Nie wolno iść tylko tymi drogami , które są najlatwiejsze, ale trzeba iść także tymi drogami, które nie są dla nas najłatwiejsze. Może się zdarzyć ze będziemy cierpieć ale to tylko część tej drogi. Nie wolno z niej zbaczać.
57 2 57
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T18:31:37+01:00
Czytając wiersz Ratajczaka czuję, że jest on skierowany do mnie, że jestem jego adresatem. Jak wszyscy szukam swojej drogi w życiu, swojego celu. Wiem, że nadejdzie czas, kiedy będę musiała wyjść za próg domu rodzinnego i poszukać swojego miejsca, w którym będę szczęśliwa. Stanie się to pod warunkiem, że ta droga będzie wyłącznie moja, przeze mnie obrana, z własnej woli. To ja muszę przetrzeć ten szlak, nikt inny za mnie tego nie zrobi.
75 4 75