Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T16:38:53+01:00
Wzór na pole koła - πr²
Ob=2πr

15π=πr² (π się skraca bo są po przeciwnych stronach i przenoszac na jedną z nich mielibyśmy pi minus pi)
czyli
15=r²/√
r=√15 ≡3,8 <w przybliżeniu>


8π=2πr (tu również π się skraca)
8=2r/2
r=4
Większy promień ma koło o obwodzie 8π
2010-03-02T17:10:36+01:00
P(koła)=πr²
P(koła)=15πcm
15πcm=πr² /:π
15cm=r²
r=√15cm≈3,9cm

l=2πr
8πcm=2πr /:π
8cm=2r /:2
r=4cm

3,9cm < 4cm

Odp: Większy promień ma koło o obwodzie 8π.