Odpowiedzi

2010-03-02T16:40:58+01:00
Ena zeszytu = x
cena długopisu = y

x = 2/3 y
y = 3/2 x

3x + y = 8,10
3x + 3/2 x = 8,10
9/2 x = 8,10
1/2 x = 0,90
x = 1,80

Odp.: Zeszyt kosztuje 1,80
2010-03-02T16:43:53+01:00
X-cena zeszytu
y-cena długopisu

3x+y=8,1zł
⅔y=x

3*⅔y+y=8,1zł
2y+y=8,1zł
3y=8,1zł/:3
y=2,7zł

x=⅔y
x=⅔*2,7
x=1,8zł
odp.zeszyt kosztuje 1,8zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T16:45:31+01:00
X - cena długopisu
⅔x - cena zeszytu

3 × ⅔x + x = 8,1
2x + x = 8,1
3x=8,1 / ÷3
x= 2,7 zł

⅔ x 2,7 = 1,8zł
Odp. Zeszyt kosztuje 1,8 zł