Odpowiedzi

2010-03-02T16:49:32+01:00
X-liczba mijających lat

60+x=5*(4+x)
60+x=20+5x
x-5x=20-60
-4x=-40/:(-4)
x=10
odp.za 10 lat babcia będzie 5 razy starsza od wnuczki
spr.
60+x=5*(4+x)
60+10=5*(4+10)
70=5*14
70=70
L=P
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T16:55:25+01:00
Dane:

Babcia teraz - 60 lat,
wnuczka teraz - 4 lata,
babcia za 10 lat - x, więc:

60+x=5(4+x)
60+x=20+5x
4x=40/:4
x=10

Babcia - 60 + 10 = 70
Wnuczka - 4 + 10 = 14 lat 14*5 (bo ma być 5 razy młodsza od babci) = 70.

Odp. Za 10 lat babcia będzie 5 razy starsza od wnuczki.
Zgadza się? ;)