Odpowiedzi

2010-03-02T16:52:43+01:00
Wziąć kogoś w krzyżowy ogień pytań-to znaczy zadawać komuś szybko i bez przerwy pytania, tak jak np. na przesłuchaniach, jak jest jakaś entuzjastyczna sytuacja i chcemy o niej wszystko wiedzieć od kogoś,albo gdy jest jakaś ważna rozprawa sądowa i na osobę biorącą w niej udział napada tłum dziennikarzy
dolewać oliwy do ognia-denerwować kogoś już zdenerwowanego lub pogorszyć jakąś złą sytuację, możemy to użyć, gdy widzimy że ktoś "przegina", przesadza np. w szkole na lekcji, przeszkadza, nauczyciel jest bardzo zły.
wpaść jak po ogień-wpaść po coś szybko i energicznie, z paniką,wejść i wyjść, można to użyć, gdy np. mamy autobus a zapomnieliśmy z domu telefonu komórkowego i biegniemy co sił w nogach
27 4 27
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T16:59:04+01:00
1)pogarszać i tak niedobrą sytuację, zwiększać czyjeś niezadowolenie lub rozdrażnienie
2«przyjść, zjawić się gdzieś na chwilę, przybywszy odejść skądś szybko, śpiesząc się»
3)zarzucić kogoś szeregiem pytań szybko następujących po sobie, zadawanych dla wydobycia zeznań i dla ich kontroli przez porównywanie odpowiedzi»
35 4 35