2 ZADANIA:

1.Pole trójkąta równoramiennego jest równe 48 cm2, a podstawa ma długość 12 cm. Oblicz obwód tego trójkąta.

2.W pewnym trójkącie równoramiennym podstawa ma długość, a wysokość jest o 4 cm krótsza od ramienia. Oblicz polem tego trójkąta.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T17:03:12+01:00
1

48 = 1/2 * 12 * h
96= 12h
h= 8cm

x-ramie
6²+8²= x²
36+ 64 = x²
x= 10

Ob= 10 + 10 + 12 = 32 cm

2

x-ramie
8²+ ( x-4)² = x²
64 + x² - 8x + 16 = x²
80 = 8x
x= 10

h = x - 4
h= 10 - 4= 6

P = 1/2 * 16 * 6
p= 48 cm²

;)

1 5 1
2010-03-02T17:21:19+01:00
48 cm2=12*h/2
96=12*h
h=8

ramię:
8²+6²=b²
64+36=b²
100=b²
b=10

Ob=2*10+12=20+12=32

2. zadanie ma błąd w danych chyba.