Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T17:01:09+01:00
To bardzo proste:
-najpierw musisz podzielić daną liczbę przez 10 lub 100
-następnie np. jak mamy 30% to musimy pomnożyć przez 3 liczbę, która nam wyszła po dzieleniu przez 10; jak mamy 5% to musimy pomnożyć przez 5 liczbę, która wyszła nam w dzieleniu przez 100; jak mamy 200% to należ pomnożyć daną liczbę przez 2
_________________________________________
Mam nadzieję, że pomogłem.

Copyright by FrankLINjonas.
2010-03-02T17:04:34+01:00
Prost sposób:
np masz liczbę 150 :D
no to robisz sobie tak:
150-100%
15-10% (usuwasz 1 zero z obu)
1,5-1% ( znowu zmniejszasz przesuwając przecinek o jedno w lewo)
no to tak jak już to wiesz to dalej idzie prosto m
a)10%=1,5
b)30%=1,5*3=4,5
c)5%=1,5*5=7,5
d)200%=150*2=300
e)150%=15*5=45+150=195
f)99%=150-1,5= 148,5