1.korzyści jakie otrzymują organizmy żyjące w symbiozie z bakteriami w :
a)jelicie człowieka
b)przewód pokarmowy zwierząt roślinożernych
2.Które pasują do siebie(np. 3 a)
1.pałeczka okrężnicy
2.HIV
3.laseczka jadu kiełbasianego
4.salmonella
a)wywołuje AIDS
b)powoduje masowe zatucia pokarmowe
c)pomaga w trawieniu pokarmu roślinnego
d) wytwarza witaminy
e) wywarza toksyny

3

Odpowiedzi

2009-10-19T20:57:06+02:00
1.
a)Bakterie maja zdolność wiązania azotu atmosferycznego, który udostępniają swojemu partnerowi. W zamian otrzymują związki organiczne.
b) Możliwość strawienia i przyswojenia -pokarmu

2.

1.d
2.a
3.e
4.b


raczej tak to drugie zadanie powinno byc zrobione. ja ejstem na zywieniowce i dopiero co to bralam ale jad kielbasiany powoduje smierc a nie wytwarza toksyn...(ale tak zrob)
21 4 21
2009-10-19T21:59:56+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T22:01:09+02:00
Pałeczka okreznicy-wytwarza witaminy
HIV-wywołuje AIDS
laseczka jadu kiełbasianego-wytwarza toksyny
salmonella-powoduje masowe zatrucia pokarmowe

zad,1
b)
-uczestnicza w rozkładzie celulozy
-wytwarzanie witamin
a)

-hamuje rozwój drobnoustrojów chorobotwórczych w jelicie grubym
-wytwarzaja potrzebne witaminy
31 4 31