1) Sprawdź, które równanie spełnia liczba -5.
a) 4a + 15 = -5
b) 2x - 7 = 4x + 3

2) Podaj przykład równania, którego rozwiązaniem jest liczba:
a) 0

3) Określ, czy dane równanie jest równaniem pierwszego stopnia z jedną niewiadomą. Odpowiedź uzasadnij.
a) 1/2 - x = 4
b) m/2 = -7

Daję naj za poprawne rozwiązanie zadania ...

2

Odpowiedzi

2010-03-02T17:11:50+01:00
1) 4a + 15 = - 5
4 razy ( - 5) + 15 = - 5
- 20 + 15 = - 5
5 = - 5
(to równanie nie spełnia liczba - 5)

2x - 7 = 4x + 3
2 razy ( - 5) - 7= 4razy(-5)+3
-10 - 7 = - 20 +3
- 17 = - 17

2) 8 + (3y razy 4) = 2y +4 +4
8 + 0 = 0 + 8
8 = 8

3) Równanie jest pierwszego stopnia, ponieważ występuje 1 niewiadoma( w pierwszym przykładzie jest to x a w drudim jest to m) W równaniach 2 stopnia występują dwie niewiadome.

Miło było rozwiązywać...:D:D:D
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T20:47:48+01:00
1) Sprawdź, które równanie spełnia liczba -5.
a) 4a + 15 = -5
4a=-5-15
4a=-20
a=-20:4
a=-5
ZGADZA SIĘ
b) 2x - 7 = 4x + 3
2x-7-3=4x
2x-4=4x
4=4x+2x
4=6x
x=4:6
x=2/3
NIE ZGADZA SIĘ

2) Podaj przykład równania, którego rozwiązaniem jest liczba:
a) 0
7y+(8+y+1)*3=27
7y+(9+y)*3=27
7y+27+3y=27
10y=27-27
10y=0
y=0:10
y=0

3) Określ, czy dane równanie jest równaniem pierwszego stopnia z jedną niewiadomą. Odpowiedź uzasadnij.
a) 1/2 - x = 4
b) m/2 = -7

Podane równania są pierwszego stopnia gdyż mają jedną niewiadomą, która jest tylko po jednej stronie i są proste do rozwiązania.
1 5 1