Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T17:02:04+01:00
Teraz:
x - wiek siostry
x-4 - wiek bartka

za sześć lat :
x+6 - wiek siostry
x-4+6 - wiek bartka

x+6 + x-4+6 = 34
2x +8 = 34
2x = 34-8
2x = 26
x = 13

Siostra ma 13 lat, a Bartek 9. Proszę o naj :).
2010-03-02T17:05:40+01:00
Bartek jest o 4 lata młodszy od siostry. za sześć lat będą mieli w sumie 34lata. ile lat ma każde z nich
x-wiek Bartka
y-wiek jego siostry

y=x+4
6+x+6+y=34

y=x+4
12+x+x+4=34

y=x+4
2x=18

y=x+4
x=9

y=13
x=9

13-9=4
13+6+9+6=34
Odp. Bartek ma 9 lat, siostra 13