Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T17:04:13+01:00
*KORZENIE SPICHRZOWE np u buraka i rzodkiewki. Magazynują one substancje odżywcze
*KORZENIE KURCZLIWE np u storczyków. Mogą one sie skracać i wciągać roślinę głebiej w glebę.
*KORZENIE PODPOROWE np u pandana. Ich funkcją jest dodatkowe umacnianie rośliny w podłożu. Rosną częściowo w powietrzu i częsciowo w glebie,
*KORZENIE CZEPNE: występują u pnączy. Dzięki tym korzeniom mogą sie one przymocowywać do pni drzew. Korzenie czepne bluszczu wnikają np w załomy ściany
*KORZENIE POWIETRZNE: są pokryte specjalną skórką welamenem. Ich funkcja jest pobieranie wody z powietrza. W okresie bezdeszczowym komórki są wypełnione powietrzem i korzenie mają barwę srebrzystobiałą.
*KORZENIE ODDECHOWE: występują u roślin bagiennych. Wystarają one pionowo w górę na wysokość nawet 1,5 metra. Mają one specjalne otwory, którymi powietrze trafia do miękiszu powietrznego gdzie jest magazynowane.
*HAUSTORIA czyli SSAWKI: Są to korzenia roślin pasożytniczych. Wnikają one wewnątrz rośliny do łyka i drewna i pobierają substancje odżywcze.
20 4 20
2010-03-02T17:10:33+01:00
Modyfikacje korzeni :
a)korzenie spichrzowe
b)korzenie podporowe
c)korzenie oddechowe
d)ssawki
e)korzeni powietrzne
f)korzenie czepne

Opisy , są w załacznikach . ;-)
ps. nie brałam z internetu . ;->
8 3 8
2010-03-02T17:10:58+01:00
Korzenie spichrzowe - magazynują substancje oddżywcze występuje u rzodkiewki i marchewki

korzenie podporowe-pomagają utrzymać roślinę w pionie np.cyprysik błotny

korzenie oddechowe-umożliwiają wymianę gazową np. cyprysik błotny

ssawki - umożliwiają czerpanie wody np. jemioła

korzenie powietrzne-pochłaniają parę wodną występują u epifitów np.storczyk

korzenie asymilacyjne- przeprowadzają proces fotosyntezy np.storczyk

korzenie czepne-wyrastają z łodygi umożliwiają się jej wspinanie po podporach np. bluszcz

NA PEWNO DOBRZE PANI DYKTOWAŁA !
13 4 13